Siirryt pois www.adhd-tietoa.fi sivustolta. Olet siirtymässä sivustolle, jota Janssenin Yksityisyyden suoja koskevat ehdot eivät koske. Valitse OK jatkaaksesi.

ADHD ja koulu

Koska ADHD-käyttäytymistä pidetään yhteiskunnassamme usein ei‑hyväksyttävänä, monen ADHD-oireisen lapsen itsetunto ja sosiaaliset valmiudet heikkenevät. Näiden lasten itsetunnon ja omien saavutusten aikaansaaman ylpeyden palauttaminen vaatii joukkuetyötä. Joukkueeseen kuuluvat lapsi, vanhemmat, opettajat ja terveydenhuoltohenkilökunta.

Opettajan rooli on keskeinen

Useimmissa luokissa on yksi tai useampi ADHD-oireinen oppilas. Siksi on erittäin tärkeää, että opettaja pystyy ylläpitämään luokassa hyvää, rauhallista oppimisympäristöä. Täällä on useita hyödyllisiä vinkkejä sinulle opettajana.

Viisi tapaa parantaa oppilaan itsetuntoa

  1. Valvo ja kasvata rauhallisella tavalla
  2. Kannusta
  3. Palkitse enemmän kuin kritisoit
  4. Anna välittömästi tunnustusta hyvästä käytöksestä ja kaikista hyvistä suorituksista
  5. Keksi tapoja rohkaista lasta

 

Kuvissa esiintyvät henkilöt eivät liity sisältöön.